April 3, 2010

KELEBIHAN COCA COLA^^"


di dalam kebanyakan negeri di US, kereta peronda lebuhraya akn dimuatkan 2 gelen Coke utk mghilgkan kesan darah di jalanraya apabila berlaku kemalangan. Cam psukan SMART n bomba kita tu, harzadous team...cuba tanya plus ronda atau polis Lebuhraya.. adkah mereka guna?

*utk mghilangkan kesan karat dr bumper kereta jenis chrome..lap bumper dengan aluminium foil yg dicelup dengan coke...kesannya karat hilang OUHH!

*untk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat : Sekali lagi tuang setin coke, skru trsbut pasti longgar dan boleh dibuka.

*cermin kereta anda berdebu/kotor/melekit ?celup tuala dgn coke dan lap...pasti bersih.xyah guna tin sembur cuci cermin cam jual di Yawata tuh sbab die mahal..huh!

*bahan aktif coke adalah phosphoric asid.. mempunyai pH 2.8...ia boleh meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari....kilang Perwaja kat tempat aku mesti ske neh..haha

*cara pengedar minuman coke telah mggnakannya untuk mencuci bahagian enjin lori/trak mereka sejak 20 tahun...wahh...mesti buat overhaul ni!

*cuba rendamkan gigi..gg yg patah ker tapi kalau nak rendam gigi dalam
mulut tu pun boleh gak] dalam satu mangkuk coke,
pasti gigi tu hilang/lebur dalamasa 24-49 jam..
yg mana sakit gigi, try cara ni, kot-kot gigi tu bleh hilang!huish~~

last sekali...lepas anda semua mnum coke tuh..badan akan menggltar scre tibe²..hurmm..dan kua bunyi bbrrr...huhu\m/

4 orang yAng rajiN...:

BUJANG SUSAH said...

Assalamualaikum... Salam ziarah dari sahabat.. nice blog n good entry.. yang pastinya coke ni boleh bunuh org islam sbb dia ni yahudi yg buat.. huh..

Sedikit tips dan info buat teman2 bloggers.. perkara remeh yg kita kurang perasan dan tutor 4 the latest read more.. tengok jgn x tengok.. sila klik disini
Semoga bermanfaat insyaAllah.."Sebaik-baik manusia ialah orang yang dapat memberi manfaat kepada orang lain"(Hadis riwayat Al-Qudhi).

"SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT"

P/S: Sedikit perkongsian dan renungan buat sahabat dan diri sendiri dari hamba yang hina jua serba kekurangan ini... sila klik
DISINI

"Sesungguhnya yang paling ditakutkan daripada apa yang aku takutkan menimpa kalian adalah asy syirkul ashghar (syirik kecil). Sahabat bertanya: "Apakah dimaksudkan syirik kecil itu? Baginda menjawab: Riak." (Hadis riwayat Imam Ahmad).
Wallahualam.

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Melainkan mereka yang beriman dan beramal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran". - Surah Al-Asr:1-3.

blog anda bagus dan bermanfaat...!!! Teruskan menulis.. Semoga sejahtera dan semoga sentiasa diberi keberkatan.. wassalam.

LuFFy said...

trime kasih..sy brhrap sgt saudara ad komen kt blog neh..akhrnye tersampai jgak hajat..

Yuni Aisyah said...

wah..tersangat la hebat ye air coke ni...byk kegunaan..leh dipraktikkan nie..hehe

LuFFy said...

praktik je...ble da mnum tu...da dkre praktik^^

Related Posts with Thumbnails